Fri frakt vid beställning över 800 kr    |

Varukorg

Antal varor:0
Summa:0 kr
Kvar till fri frakt 800 kr

Sök produkt

Köpvillkor

Interiora följer konsumentköplagen och distanshandelslagen

För att handla på Interiora måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar och lagerhållning, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Du betalar en fraktkostnad per beställning, för närvarande 69 kr. Fraktfritt vid beställning över 800 kr.

1. Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 3-5 arbetsdagar från beställningsdagen.

Leveranstiden gäller för produkter vi har i lager. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar.

Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet.

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

3. Högsta orderbelopp och kreditgräns

Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Kreditgränsen sätts vid varje enskilt köp efter sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia.

4. Betalningsalternativ

Interiora.se godkänner flera olika betalningsmetoder.

1. Betalning med kort
Vi accepterar för närvarande Visa och Mastercard.
Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning.
DIBS uppfyller kraven för PCI-DSS.

2. Betalning mot faktura

Köp mot faktura gör vi i samarbete med Fortus Finance som då ansvarar för sedvanlig kreditbedömning samt betalningsmottagning.
Vid betalning mot Faktura måste därför personnummer anges.
Betalningsvillkor Faktura är 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% (månadsränta) + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning med kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 29 kr inkl moms. 

Observera att du kan också välja att dela upp betalningen av fakturan på månadsbasis. Lägsta belopp att betala är dock 10% av 
fakturabeloppet (minimibelopp framgår av din faktura) - observera att samma förfallodatum på fakturan gäller om du väljer att delbetala. 

Väljer du att delbetala fakturan (minst 10%) gäller villkor i enlighet med Fortus Finance KundKonto. För KundKonto gäller att ränta 
är f.n. 1,77 % per månad och beräknas på innevarande skuld den sista i månaden. Tillkommer aviseringsavgift på 29 kr per Kundkontosammanställning (en gång per månad)
Detta motsvarar en effektiv årsränta om f.n 28,77 %. 
Kundkontoavisering sker en gång per månad med 10 dagar som betalvillkor. Du kan när som helst avsluta ditt KundKonto - du behöver bara kontakta Fortus Finance kundtjänst (info@fortusfinance.com / 031-719 22 00) så tar de bort detta i samband med att du reglerar din återstående skuld.
Villkor enl. SECCI för Kundkonto genom Fortus International Finance AB finner du här.

3. Betalning via DeladBetalning

Vi erbjuder dig möjligheten att dela upp din betalning. Du kan löpande handla för upp till 30 000 kr, dvs. utestående skuld kan löpande maximalt uppgå till detta belopp. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Fortus Finance sammanställer dem på separat faktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden. När du väljer att dela upp betalningen av ditt köp görs en kreditansökan med s.k. Kännedomskopia. Du får omgående besked om din ansökan beviljats och Interiora kan därefter behandla din order omgående. Med leverans erhåller du ett kreditavtal. Kontrollera att uppgifterna stämmer, signera avtalet och returnera det omgående till Fortus International Finance.
Delbetalningsalternativ
• 3 månader med f.n. 0 % ränta (uppläggningsavgift 95kr inkl. moms)
• 6 månader med f.n. 0% ränta (uppläggningsavgift 195kr inkl. moms)
• 12 månader med f.n. 0% ränta (uppläggningsavgift 295kr inkl. moms)

Aviavgift om 29 kr (inkl. moms) tillkommer vid varje kontofaktura.

Grundkraven för att beviljas delbetalning
• Du måste ha fyllt minst 18 år
• Du måste vara svensk medborgare
• Du bör ha en fast årlig inkomst på minst 120 000 kr
Vid delbetalning måste personnummer anges. Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd.
Effektivränta vid köp om t.ex. 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 14,30%. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Fortus International Finance AB inhämtar en kreditupplysning med kännedomskopia.

5. Frakt

En kostnad för frakt tillkommer med f n 69 kr per order, oavsett antal varor i ordern eller om den delas upp i flera försändelser av Interiora. Handlar du för över 800 kr vid ett tillfälle får du fri frakt på ordern. Dina varor skickas till ett utlämningställe nära dig. Vi använder oss av DHL som fraktpartner. Glöm ej att uppge ditt mobilnummer för att kunna ta emot SMS-avisering.

6. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är Interiora betalningsansvarig. Du måste dock meddela vår kundservice inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är du betalningsansvarig.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

7. Ångerrätt

Som kund hos Interiora har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan. Har du beställt din vara via endera av betalsätten MotFaktura eller DeladBetalning ska du också meddela detta till Kundtjänst på Fortus Finance, 031-719 22 00.

Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer 3) namn på de produkter du vill returnera 4) Orsak till retur. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Återbetalning sker snarast när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Ange alltid bankens namn, clearing nummer och kontonummer vid återbetalning. Om betalning gjorts via DIBS (Kortbetalning) så krediterar vi pengarna direkt tillbaks till kundens konto och inga bankuppgifter behövs.

Returer skickas till:
eDevelopment AB
Strömslundsgatan 3
507 62 Borås

8. Outlöst försändelse

För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Interiora.se debiteras en avgift om f.n. 310 kr inklusive moms för att täcka Interioras omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).

9. Fel i vara

9.1 Fel vid leverans

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice så snart som möjligt. Vi tar emot felanmälan och sänder dig en förfrankerad returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara.

9.2 Fel under garantitiden

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under den garantiperiod som gäller för din produkt, från leverans.

9.3 Reklamation

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år.

10. Personuppgiftsbehandling

eDevelopment som äger och driver Interiora kommer inte att dela med sig av dina personuppgifter eller adress och epostuppgifter till något annat företag. Personuppgifter som du lämnar via vår hemsida kommer endast att användas för att kunna skicka information till dig i samband med beställningar, frågor eller enligt de val du gjort t ex i samband med att du prenumererar på vårt nyhetsbrev eller vill ta del av våra erbjudanden.
Du som konsument har rätt att begära:
- Utdrag av registrerade uppgifter
- Att registrerade uppgifter ändras
- Att registrerade uppgifter raderas
Kontakta oss om ni är i behov av något av detta.

11. Tvist

Vid eventuell tvist kommer Interiora att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.